نوشته شده توسط : حسینی

این روزها نام اینورتر را می شنویم. اینورتر نامهای دیگری مانند اینورتر ، درایو موتور ، سرعت موتور ، درایو سرعت قابل تنظیم ، درایو AC ، سرعت قدرت VFD و قدرت میکرو را دارد و همه در همان دستگاه اعمال می شوند. اینورتر را می توان در بسیاری از وسایل خانگی و صنعتی مورد استفاده قرار داد ، جایی که حرکتی وجود دارد ، مانند تهویه مطبوع ، یخچال و ماشین لباسشویی به پمپ های آب خانگی و آسانسورهای داخلی و صنعتی. در ایم مقاله به بررسی کامل اینورتر، انواع اینورتر و همچنین کاربرد اینورتر میپردازیم و سعی میکنیم به این سوال پاسخ دهیم که اینورتر چیست؟

 

 

اینورتر چگونه کار می کند؟

اصطلاح اینورتر به طور کلی معادل دستگاهی است که می تواند برای تبدیل جریان مستقیم به AC استفاده شود. در اینورترها ، AC ، که 220 ولت AC و 50Hz است ، ابتدا به منبع تغذیه DC تبدیل می شود. اما عملکرد اصلی اینورتر هنگام تبدیل این قدرت به AC است ، اما با ولتاژ و فرکانس مورد نظر و متناسب با کار الکتریکی مصرف کننده.

 

 

سرعت موتور (RPM) به طور مستقیم به ولتاژ و فرکانس موتور متصل است: هرچه ولتاژ و فرکانس بالاتر باشد ، سرعت موتور بیشتر می شود. هنگامی که بار روی موتور الکتریکی به فرکانس و ولتاژ کمتری نیاز دارد ، می توان از اینورتر برای کاهش ولتاژ و فرکانس استفاده کرد. همچنین ، هنگامی که می خواهیم سرعت موتور الکتریکی را کاهش دهیم ، می توانیم با کمک یک اینورتر سرعت را کاهش دهیم. به عنوان مثال ، هنگام پرتاب لباس کمتر به ماشین لباسشویی ، دستگاه با تشخیص وزن لباس با قدرت و سرعت کمتری می چرخد. در دستگاه هایی مانند آسانسور ، با کنترل سرعت موتور آسانسور در موقعیت های مختلف ، حرکت آن را بین کف ، حرکت کنترل شده تر و صاف می بینیم.اینورتر از کجا استفاده می شود؟(تجهیزات برق صنعتی)

 


هر حرکتی که توسط یک موتور الکتریکی انجام شود می تواند با استفاده از اینورتر به یک حرکت کنترل شده تر و هوشمند تر تبدیل شود. به عنوان مثال ، هنگام استفاده از پمپ آب هتل ، می توان سرعت پمپ را بر اساس تعداد دریچه های باز و مصرف آب تغییر داد و از فشار زیاد آب در هنگام مصرف کم جلوگیری کرد. اینورتر همچنین سرعت چرخش ماشین لباسشویی را بر اساس میزان لباسشویی های موجود در آن و همچنین عملکرد کمپرسور یخچال بر اساس میزان مواد موجود در یخچال تنظیم می کند. این دستگاه می تواند در کاربردهای صنعتی برای فعالیتهای گشتاور ثابت ، مانند پیچ ​​گوشتی ، حمل و نقل ، میکسر و فعالیتهای ثابت مانند کشش و همچنین برای فعالیتهای گشتاور متغیر مانند فن و پمپ صنعتی مورد استفاده قرار گیرد. اینورترها همچنین برای سانتریفیوژ (موتورهای با سرعت بالا) استفاده می شوند. با کمک اینورتر سرعت سانتریفیوژ بسیار بزرگ است و ذرات کوچک مواد از هم جدا می شوند. ادامه دهید و با مزایا اینورتر و همچنین معایب اینورتر آشنا شوید. 

 

 

اینورترهای پارس خورشید:

شرکت پارس شمیم راه خورشید ارائه دهنده انواع اینورترهای برند LS است که در ادامه مشاهده میکنید:

 

 

فواید اینورتر چیست و عواقب استفاده از آن چیست؟

استفاده از اینورتر فواید زیادی دارد. یکی از ویژگی های مهم اینورتر ، عملکرد هوشمند آن است. این ابزار مقدار بار را که به موتور می رود تشخیص می دهد و سپس یک سفارش انرژی متناسب با همان مقدار بار را صادر می کند. در بسیاری از موارد ، این جریان پایین تر از جریان اسمی موتور است. مزایای مهم و کاربردهای اینورتر موارد زیر را شامل می شود:

  • صرفه جویی در مصرف برق و در نتیجه کاهش هزینه ها.
  • جریان برق را کاهش داده و شروع کنید ، دوام و امید به زندگی موتور را افزایش داده و افزایش دهید.
  • افزایش امید به زندگی قطعات مکانیکی در طول موتور به دلیل کاهش سکته های مکانیکی در قسمت های مختلف موتور و تجهیزات درایو به دلیل احتراق موتور نرم.
  • امکان تغییر سرعت و جهت حرکت موتور بدون نیاز به کنتاکتورها و سایر دستگاه های برقی.
  • فرصتی برای به یاد آوردن و برنامه ریزی برای حرکت موتور ؛
  • چرخاندن و خاموش کردن موتور بدون نیاز به اتصال شبکه ؛
  • محافظت از اضافه بار را فراهم کنید و در نتیجه از سوزاندن موتور جلوگیری کنید.
  • امکان کار با موتور در شرایطی که ولتاژ ورودی به طور مداوم در حال تغییر و محافظت از موتور در برابر افزایش شدید ولتاژ است.

 

 

حتماً یک موتور الکتریکی سه فاز خریداری کنید. از آنجا که اینورترها خروجی سه فاز دارند. فرقی نمی کند منبع تغذیه موجود شما یک فاز یا سه فاز باشد. اینورتر می تواند منبع تغذیه تک فاز شما را به یک فاز سه تبدیل کند. اگر به اطلاعات بیشتری در مورد مشخصات فنی موتورهای برقی نیاز دارید ، می توانید برای فروش موتورهای برقی به وب سایت های مربوط به وب سایت ها مراجعه کنید.

 

 

در مرحله بعد باید ببینید که چه برق دارید: اگر جریان یک فاز شهر را دارید ، باید یک اینورتر بخرید که دارای یک ورودی 220 ولت باشد. اگر منبع تغذیه سه فاز در دسترس باشد ، اینورتر شما باید از نوع ورودی سه فاز باشد. به خاطر داشته باشید که اگر هر دو در دسترس باشند ، بهتر است از جریان سه فاز برای بهبود عملکرد موتور استفاده کنید.

کاربردی است که می خواهید از اینورتر استفاده کنید. برنامه هایی مانند جرثقیل ، که به نقطه شروع بالاتری نیاز دارند ، نیاز به سطح بالاتری از فناوری اینورتر دارند (به عنوان مثال فن). اینورترها سه مدل کلی دارند: الف. کنترل بردار: همان V ، F که فقط می تواند به صورت دستی سرعت را افزایش یا کاهش دهد. ب. بدون سنسور: برای برنامه های نیمه صنعتی و نیمه نهایی استفاده می شود و می تواند میزان بار اعمال شده روی موتور را با سنسور که دارای خروجی موتور ، بدون سنسور فیزیکی است ، اندازه گیری کند و سرعت موتور را به درستی کنترل کند. جمعهحلقه بسته: اینورترهای پیشرفته ای هستند که می توانند سرعت موتور را با خروجی یک حسگر فیزیکی خارجی مانند رمزگذار یا خط کش دیجیتال یا لیزر کنترل کنند.

 

 

در نتیجه، قیمت اینورتر به موارد زیر بستگی دارد:

  • قدرت اینورتر؛
  • ولتاژ ورودی (تک فاز یا سه فاز)؛
  • سطح فناوری و ظرفیت های کنترلی؛
  • گزینه هایی برای ارتباط با سایر کنترل کننده های صنعتی.

 

برای دریافت مشاوره رایگان، استعلام قیمت اینورتر و یا خرید اینورتر با شماره 02191034000 تماس حاصل نمایید.



:: موضوعات مرتبط: همه , ابزارآلات دستی , رولبرینگ , ,
:: برچسب‌ها: اینورتر , اینورترهای پارس خورشید , انواع اینورتر , خرید اینورتر ,
:: بازدید از این مطلب : 192
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 7 خرداد 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : حسینی

در ادامه مقاله قصد داریم برخی از ابراآلات دستی که پارس خورشید ارائه می‌دهد را بررسی کنیم. در این مقاله به بررسی چراغ قوه یا پروژکتور می‌پردازیم. با ما همراه باشید.

مقاله را با سوال "چراغ قوه چیست؟" آغاز میکنیم.

 

 

چراغ قوه

چراغ قوه یک وسیله بسیار کاربردی برای همه افراد است. در کلیه خانه ها ، باغ ها ، شرکت ها ، سفرها ، پیاده روی و هر جای دیگر ، هر نوع لامپ باتری کاملاً کاربردی و گاهی اوقات حتی لازم

است. یک لامپ باتری با تعریف ساده یک لامپ قابل حمل است و حجم کمی دارد. بر اساس این تعریف ساده ، لامپ های باتری از نظر فناوری ، ظاهر و ویژگی ها و قابلیت ها از تنوع بسیار

خوبی برخوردار هستند. در ادامه به بررسی انواع چراغ قوه می‌پردازیم.

 

انواع لامپ های باتری و کاربردهای آنها

دلایل زیادی وجود دارد که ممکن است مردم بخواهند با یک لامپ باتری کاملاً نامرئی در یک مکان تاریک قرار بگیرند ، اما فعالیت های پلیس ، عملیات نظامی و شکار سه رایج است.

 

باتری ها بسته به نوع کاربرد و محل استفاده ، تحت نام های زیر شناخته می شوند:

چراغ باتری برای مسافرت ، کوهنوردی ، کار ، ورزش ، خورشیدی ، سر ، سر ، پلیس ، شکار ، بازتابنده و چراغهای جلو.

با توجه به تنوع زیاد لامپ های باتری ، قبل از استفاده از این دستگاه ، باید استفاده از آن را تعیین کرده و نوع و مدل چراغ قوه را بر اساس استفاده انتخاب کنید. 

 

چراغ قوه

مهمترین قسمت چراغ قوه ، لامپ آن است که معمولاً یک لامپ رشته ای یا یک یا چند لامپ LED است. شما میتوانید کاربرد چراغ قوه را در ادامه مقاله بخوانید.

 

رنگ چراغ قوه

رنگ روشن چراغ ها سفید یا زرد است. نور سفید برای استفاده در شب مناسب است زیرا چشم شما را کاهش می دهد و به این ترتیب بینایی را بهبود می بخشد.

 

لامپ باتری برای آویزها

چراغ هایی وجود دارند که به طور خودکار یا به عنوان آویز استفاده می شوند. این نوع لامپ های باتری فضای کمتری را به خود اختصاص داده و حمل آن آسان است. اما اگر به نور بیشتری احتیاج دارید ، این نوع چراغ قوه مناسب نیست.

 

چراغ قوه

باتری ها دارای پرتوهای متنوعی هستند که می توانند با اکثر مدل های جدید سازگار شوند:

روشنایی کم ، متوسط ​​، زیاد و توربو.

یا حالت مداد ، که برای هدف دقیق است.

از پرتوهای گسترده برای بررسی محیط و مشاهده فضای گسترده استفاده می شود. رژیم جرقه اضطراری و سیگنالینگ ، فلاش اضطراری و کد مرسوف (چراغ های پلیس).

 

باتری چراغ قوه

باتری ها یا با باتری های قابل تعویض کار می کنند یا دارای باتری های قابل شارژ هستند.

در مورد چراغ قوه های قابل شارژ، باتری های لیتیومی انرژی زیادی را برای فانوس های LED تامین می کنند.

 

چراغ قوه چیست و چه کاربردی دارد؟

نوع دیگر باتری ها باتری های آلکالاین هستند که عمر مفید و دوام باتری های لیتیومی را ندارند.

اما باتری‌های لیتیومی گران‌تر هستند باتری‌های لیتیومی بهترین انتخاب برای لامپ‌های LED هستند.

با این نوع باتری، اگر چراغ قوه شما در حالت توربو باشد، دیگر نگران تمام شدن باتری نخواهید بود.

برای دریافت مشاوره رایگان، استعلام قیمت چراغ قوه و یا خرید چراغ قوه با شماره 02191034000 تماس بگیرید.



:: موضوعات مرتبط: همه , فیوز , ابزارآلات دستی , ,
:: برچسب‌ها: چراغ قوه , پروژکتو , انواع چراغ قوه , کاربرد چراغ قوه ,
:: بازدید از این مطلب : 261
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 7 خرداد 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : حسینی

 

 غلتک استوانه ای / غلتک استوانه ای

همانطور که از نام آن پیداست، این بلبرینگ ها دارای یک غلتک استوانه ای به عنوان جزء نورد هستند. آنها یک خط ارتباطی بین مسیرهای نورد حلقه داخلی و خارجی ایجاد می کنند. در این نوع غلتک‌ها، رولبرینگ‌های استوانه‌ای در تماس خطی با مسیرهای مسابقه هستند. همچنین ظرفیت بار شعاعی بالایی دارند و برای سرعت های بالا مناسب هستند.

حلقه های بیرونی و داخلی از هر نوعی قابل جدا شدن هستند. برخی از غلتک‌های استوانه‌ای چرخ دنده‌ای روی حلقه‌های داخلی و خارجی ندارند، بنابراین حلقه‌ها می‌توانند به صورت محوری نسبت به یکدیگر حرکت کنند.

رولبرینگ های استوانه ای که در آن حلقه های داخلی یا خارجی دارای دو چرخ دنده و حلقه دیگر دارای یک چرخ دنده می باشد، قادر به حمل بار محوری معینی در یک جهت هستند. رولبرینگ های دو ردیفه دارای استحکام شعاعی بالایی هستند و عمدتاً برای ماشینکاری دقیق استفاده می شوند. در ادامه قصد داریم تا به بررسی انواع رولبرینگ استوانه ای، ویژگی‌های رولبرینگ استوانه ای و .. بپردازیم.

 

 

ویژگی های غلتک استوانه ای:

قابلیت حمل بار شعاعی بالا و بار محوری محدود

مناسب برای کاربردهای با بار متوسط ​​تا زیاد

مناسب برای برنامه های با سرعت کم تا متوسط

مناسب برای کاربردهایی که به دقت حرکت خوب با بارهای شعاعی بالا نیاز دارند

رولبرینگ های استوانه ای در ابعاد، اندازه ها و طرح های مختلف تولید می شوند.بلبرینگ های انباشته می توانند بارهای شعاعی بالایی را تحمل کنند و در سرعت های بالا قابل استفاده هستند. بلبرینگ های بدون پلت فرم برای بارهای بسیار سنگین در سرعت های متوسط ​​مناسب هستند.

 

انواع رولبرینگ استوانه ای:

بلبرینگ های غلتکی تک ردیفه فولادی یا کامپوزیت دقیق

بلبرینگ دو ردیفه تمام فولادی یا کامپوزیت دقیق

مجموعه یاتاقان غلتکی استوانه ای و یاتاقان محور برای وسایل نقلیه ریلی

بلبرینگ برای موتورهای تراکتور وسایل نقلیه ریلی

رولبرینگ های چند ردیفه باز و آب بندی شده برای نورد

بلبرینگ کمربند برای نوع گروه نورد سرد

در این غلتک‌های تک ردیفه، غلتک‌ها بین دو لبه باز یکی از حلقه‌های بلبرینگ قرار دارند. این لبه های باز در کنار طراحی خاص و سطح صاف گوشه های غلتک، امکان روانکاری مناسب را فراهم می کند که به نوبه خود باعث کاهش اصطکاک و دمای کار می شود.

با توجه به گسترده بودن انواع رولبرینگ‌ها و ویژگی ها و کاربرد آنها، کارشناسان ما در گروه صنعتی پارس خورشید آماده‌اند تا پاسخگوی شما برای هرگونه سوالی از قیمت رولبرینگ استوانه‌ای تا خرید رولبرینگ استوانه‌ای باشند. شما میتوانید با شماره 02191034000 تماس حاصل نمایید.



:: موضوعات مرتبط: همه , ابزارآلات دستی , ,
:: برچسب‌ها: رولبرینگ استوانه‌ای , خرید رولبرینگ استوانه‌ای ,
:: بازدید از این مطلب : 267
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 25 ارديبهشت 1401 | نظرات ()

صفحه قبل 1 صفحه بعد